ماربل شیت

فناوري

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

ماربل شیت

۷۵ بازديد
ورق ماربل شیت نوعی دیوارپوش است. مرمر به معنای سنگ و قلع به معنای برگ است. در واقع این دیوارپوش نوعی ورق سنگی است. اما این دیوارپوش از ورقه های سنگ مصنوعی ساخته شده است نه سنگ طبیعی.(قیمت ابزار پلی یورتان)

دال های ماربل شیت همان دیوارپوش های سنگ مصنوعی هستند که در ابعاد 1.22*2.80 و ضخامت های 2 تا 5 میل تولید می شوند. دال های مرمر ظاهری یک تکه و بدون درز دارند و رنگ ها و طرح های مختلفی دارند.



ورق ماربل شیت دارای طرحی از انواع سنگ ها مانند امپرادو، مرمر، کلکته و ... می باشد همچنین این دیوارپوش ها آنتی باکتریال، ضد آب، ضد ضربه و خود خاموش شونده می باشند.



از سنگ مرمر در فضاهای داخلی مختلف استفاده می شود. دیوار پشت تلویزیون، دیوار سرویس بهداشتی و حمام، دیوار بین کمد دیواری، دیوار مغازه های کنار مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و درمانگاه ها و ... استفاده می شود.
فضاهای تزئینی را می توان با استفاده از ورق های مرمر ایجاد کرد. این دیوارپوش ها ابزار متنوعی دارند و با کمک وسایل تزیینی مانند قاب، گردن، فتیله و ... می توان یک دکوراسیون کلاسیک ساخت. از روکش دیوار ورق مرمر می توان برای ساخت روکش کابینت نیز استفاده کرد.

 

   

    

  

  

 



مزایا و معایب سنگ ماربل شیت و ابزار پلی یورتان
مزایای ورق ماربل شیت:
صفحات ماربل شیت مزایای زیادی دارند و معایب آن مشخص نیست.
از مزایای ورق های ماربل شیت ابعاد بزرگ و طراحی یک تکه و بدون درز می باشد. از دیگر مزایای این دیوارپوش ها وزن کم آنهاست که باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود. اسلب های مرمر کاملا ضد آب و قابل شستشو بوده و با محلول های مختلف شوینده قابل شستشو هستند.
نصب دیوارپوش سنگ مصنوعی بدون گچ و چسب پلی اورتان می باشد که باعث سرعت نصب بالا و کثیفی کمتر می شود.پوشش های دیواری بدون درز به دلیل وزن سبک و کاهش هزینه های حمل و نقل و جابجایی، پوشیدن آنها نسبت به سایر مواد آسان تر است.

 

دیوارپوش ها نسوز و خود خاموش شونده هستند به همین دلیل برای نصب در اماکن عمومی نیز مناسب می باشند.دال های مرمر ضد باکتری بوده و مراکز بهداشتی و درمانی می توانند به راحتی از این دیوارپوش استفاده کنند. دیوارپوش های سنگی مقاومت بالایی در برابر ضربه و عمر طولانی دارند.
طرح های این دیوارپوش بسیار متنوع بوده و دارای طرحی متنوع از سنگ، تولید کننده ماربل شیت ، کاغذ دیواری و ساده می باشد.

         
    
معایب ورق ماربل شیت:
از معایب سنگ ماربل شیت می توان به هزینه بالای آن اشاره کرد. البته قیمت این کار از سرامیک و کاشی بالاتر است اما مزایای آن بسیار بیشتر از کاشی و سرامیک است.
این دیوارپوش فقط در داخل خانه قابل استفاده است و برای استفاده در فضای باز مناسب نیست.
آذران پلاست بزرگترین تولید کننده دیوارپوش در تهران

به طور کلی، مزایای سنگ مرمر بسیار بیشتر از معایب آن است و از جمله مصالح اقتصادی و پرکاربرد در طراحی داخلی است.
برای مشاوره رایگان این محصول و طراحی با کارشناسان دیمورا دکور تماس بگیرید:

  1. ابزار پلی یورتان
  2. آجر داخلی

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.