آيا ليزر خانگي موهاي زائد واقعا موثر است

۲۵ بازديد

خانم ها وقت و پول زيادي براي از بين بردن موهاي زائد  بدنشان هزينه مي كنند. شركت هاي آرايشي، به طور مداوم محصولات جديد براي از بين بردن موهاي زائد معرفي مي كنند، به همين منظور دستگاه ليزر خانگي موهاي زائد را نيز توليد كرده اند.

نواحي خاصي مانند زيربغل، پاها و خط بيكيني ذاتا در هر فردي محل رشد موهاي زائد است. پس از انجام ليزر در صورت موفقيت آميز بودن، شما مي توانيد اين كار بهداشتي را براي هميشه از ليست كارهايتان كنار بگذاريد.

بر اساس تحقيقاتي كه اخيرا انجام گرفته است و گزارش جامعه جراحان زيبايي، ليزر درماني موهاي زائد، سومين عمل متداول با تهاجم خيلي كم بعد از بوتاكس و تزريق ژل مي باشد كه پزشكان در مطب آن را انجام مي دهند. اما مانند اكثر كارهاي پوست و زيبايي، ليزر موهاي زائد نيز گران قيمت است.

 

اين درمان معمولا بعد از دو بار تكرار، نتايج خود را نشان ميدهد و ممكن است نياز به تكرار تا ۶ جلسه براي دريافت نتايج دائمي و طولاني مدت باشد. نتيجه ليزر موهاي زائد اگر با ليزرهاي معتبر انجام شود و دستگاه هاي پالس نوري( ليزر خانگي ) نباشد معمولا ماندگار است البته در برخي افراد نياز به سالي يك يا دو بار جلسه يادآور ساليانه است.

كمپاني هاي توليد كننده ليزر خانگي ، در تلاش اند تا ليزر خانگي را با قيمتي كمتر عرضه كنند. با اين كه اين محصولات قيمت ارزاني ندارند، اما در مقايسه با تعداد جلسات درماني خيلي ارزان تر هستند.

 چگونگي انجام ليزر خانگي

ليزر درماني با از بين بردن فوليكول هاي مو اثر مي كند، موها وقي در چرخه ي رشد هستند گرما را از ليزر جذب مي كنند، بنابراين از رشد آن ها جلوگيري مي شود. از بين بردن مو از لحاظ فني دائمي است، اما مشكل اين است كه هر مو در يك مرحله  متفاوت از چرخه رشد مي كند، به همين دليل شما بايد درمان را چند بار انجام دهيد و با يك بار درمان نمي توانيد آن ها را كاملا از بين ببريد.

هورمون ها، مانند وضعيتي كه در بارداري و بعد از آن به شدت افزايش مي يابند، ميتوانند سبب ايجاد موهاي جديد در مناطقي كه قبلا درمان شده اند شوند. از بين بردن موها لزوما هميشه دائمي نيست.

محدوديت دستگاه ليزر خانگي

از بين بردن موها با ليزر همچنين يك محدوديت قابل توجه دارد. فوليكول مو هنگامي نور را به خوبي جذب مي كند كه يك رنگي متضاد بين پوست و مو وجود داشته باشد، شخصي با رنگ پوست روشن با يك موي تيره بهترين گزينه براي درمان است. اما با پيشرفت تكنولوژي و عرضه ليزرهاي پيشرفته در كلينيك هاي زيبايي مانند ND;Yag به سادگي مي توان افراد با پوست هاي تيره و برنزه را ليزر كرد.

البته بايد در جريان باشيد اين تيرگي و برنزه بودن بايد مادرزادي باشد و نه به وسيله حمام آفتاب و سولاريوم، زيرا اين حمام آفتاب و سولاريوم پوست را به شدت خشك ميكند و ممكن است در برابر ليزر آسيب پذير باشد.

 

 

نواحي ممنوعه در ليزر خانگي

همچنين يك ليست ديگر از موارد پيشگيري نيز وجود دارد: شما نبايد از آن براي ابرو ها، گوش ها، نوك پستان، آلت تناسلي، صورت مردان، محل تاتو و خال و همچنين براي كودكان استفاده كنيد. زماني كه من در حال استفاده از آن بودم، مقداري نگران شدم ولي اتفاقي كه افتاده بود به اندازه اي شديد نبود كه مرا بسوزاند. يكي از مسئولين اين دستگاه ها اشاره ميكند كه نوع خانگي آن در مقايسه با نوع كلينيكي آن با وجودي كه ميتواند خطرناك باشد، خيلي كم قدرت تر است، اين قدرت كمتر در نتيجه باعث مي شود ميزان استفاده از اين دستگاه هاي خانگي بايد مدوام باشد.

در دستور العمل آن آمده است كه براي درمان، بايد هر دو هفته از آن استفاده كنيد، انتظار ميرود سه هفته بعد از درمان در رشد موها كاهش ۶۰ درصدي مشاهده كنيد كه در ادامه بيشتر نيز ميشود. اين شركت براي استفاده بيشتر از دستگاه، درمان هاي دوره اي را در نظر گرفته است. من بعد از هفت بار استفاده از آن، درمان را به اتمام رساندم. در اكثر موارد هر هفته درمانم را انجام دادم بجز يك هفته كه فراموش كردم و درمانم سه هفته به تعويق افتاد، پس از آن درمانم دوهفته اي ام را پشت سر هم انجام دادم. بايد به همه ي توصيه ها و پيشنهادات شركت عمل كنيد، تا بتوانيد تفاوت را بهتر دريابيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.