دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

ويزاي شينگن

۳۱ بازديد

ويزاي شينگن چيست؟

براي ورود به منطقه شينگن به ويزاي شينگن يا ويزاي اروپا نياز داريد. اين ويزا اجازه ورود به 26 كشور اروپايي را كه عضو اين قرارداد هستند مي دهد.


دارندگان ويزا مي توانند براي مدت زمان مشخص و تحت شرايط خاصي به هر يك از اين كشورهاي شنگن سفر كنند.
ويزاي شينگن مي تواند توسط كشورهاي عضو اين توافقنامه صادر شود و با رعايت قوانين خاصي، دارنده آن مي تواند در طول مدت اعتبار ويزا به هر يك از كشورهاي حوزه شينگن سفر كند.


خوشبختانه رويكرد حوزه شينگن براي صدور ويزا در سال جاري تغيير كرده و روند درخواست ويزا را براي ايرانيان آسان كرده است.
شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي هوايي قصران گشت (عضو فعال ياتا) در طول ساليان فعاليت خود همواره كسب رضايت حداكثري مسافران را مهمترين هدف خود قرار داده و با ارائه خدمات با كيفيت و عالي به مسافران از جمله ويزاي شينگن و آژانس هاي همكار توانسته است. پيشرو بودن در اين صنعت
دپارتمان ويزاي اين شركت جهت رفاه حال متقاضيان محترم حداكثر توان خود را بكار گرفته تا در كمترين زمان ممكن و در مواردي بدون مراجعه به متقاضيان محترم جهت اخذ ويزاي كشورهاي اروپايي اقدام نمايد كه به ادامه مقاله.


ويزاي شينگن نوعي ويزاي كوتاه مدت است كه به دارنده آن اجازه مي دهد تا حداكثر 90 روز در هر يك از مناطق شنگن براي مقاصد گردشگري و تفريحي اقامت داشته باشند. ويزاي شينگن رايج ترين ويزاي اروپاست. اين نوع ويزا به شما اين امكان را مي دهد كه آزادانه به كشورهاي شنگن وارد يا خارج شويد. اين بدان معناست كه هيچ كنترل مرزي در منطقه شنگن وجود ندارد.
ماهيت و هدف از سفر متقاضي تعيين كننده نوع و مدت ويزاي شينگن خواهد بود. 

شينگن

در واقع شينگن منطقه اي از اروپاست كه در آن 26 كشور منطقه نياز به گذرنامه و ساير محدوديت هاي مرزي براي تردد شهروندان خود را از بين برده اند. بنابراين آنها به عنوان يك كشور واحد در نظر گرفته مي شوند. اعضاي منطقه شنگن، صرف نظر از اينكه عبور شهروندانشان از مرز چقدر آسان است، با شهروندان كشورهايي كه براي ورود به اين منطقه نياز به ويزا دارند، سختگير هستند. در نتيجه، با توجه به اينكه بسياري از كشورهاي اروپايي عضو اين منطقه هستند، ويزاي شينگن در سراسر جهان از ارزش بالايي برخوردار است.
اين منطقه كه در وب سايت رسمي شينگن به عنوان بزرگترين منطقه بدون گذرنامه در جهان ذكر شده است، در سال 1985 در لوكزامبورگ بر اساس يك توافقنامه بين المللي تأسيس شد. بر اساس اين معاهده، 22 كشور عضو اتحاديه اروپا و چهار كشور عضو اتحاديه تجارت آزاد اروپا (EFTA) با مساحت 4 ميليون و 300 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر 420 ميليون نفر، به عنوان يك نهاد واحد فعاليت خواهند كرد.

 

ويزاي شينگن شامل چه كشورهايي مي شود؟

همانطور كه از جدول مي بينيد، اكنون 26 كشور عضو شنگن هستند. از اين ميان، سه كشور سوئيس، نروژ و ايسلند عضو اتحاديه اروپا نيستند، اما عضو شنگن هستند. ايرلند و بريتانيا نيز اعضاي غير شنگن اتحاديه اروپا هستند. البته لازم به ذكر است كه انگليس به تازگي از اتحاديه اروپا خارج شده است. كشورهاي ديگر از جمله روماني، بلغارستان و قبرس نيز اعضاي اين معاهده هستند.

 

بدون محدوديت به منطقه شينگن سفر كنيد

اتباع كشورهاي شنگن دارندگان اقامت صادر شده توسط يكي از كشورهاي شنگن

.شهروندان اتحاديه اروپا كشورهاي واجد شرايط غير اتحاديه اروپا كه براي سفر به مدت 90 روز يا كمتر به ويزاي شينگن نياز ندارند.

افرادي كه عضو اتحاديه اروپا نيستند و ويزاي شينگن معتبر دارند.

شرایط دریافت ویزای شینگن

۱- گردش حساب متقاضی ویزای شینگن، بیشتر از هرچیزی برای افسران ویزای شینگن اهمیت دارد. برای درخواست ویزای شینگن، شما باید گردش حساب ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنید.

۲- با مشخص کردن هدف سفرتان به منطقه شینگن، به افسر ویزا کمک می‌کنید که راحت تر برای اعطای ویزا به شما تصمیم گیری کند. اگر با هدف توریستی می‌خواهید به منظقه شینگن سفر کنید، می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کنید.

۳- تمکن مالی متقاضی ویزا شینگن، به افسران ویزای این کشور ثابت می‌کند که ایشان در پرداخت هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه در این کشور، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه‌ها، از شخص دیگری کمک نمی‌گیرد.

کشورهای منطقه شینگن

آلمان نروژ اسلواکی
فرانسه فنلاند اسلوونی
ایتالیا دانمارک چک
اسپانیا لیتوانی ایسلند
پرتغال لتونی مالت
هلند لهستان یونان
بلژیک مجارستان لیختن‌اشتاین
لوکزامبورگ اتریش سوئیس
سوئد استونی





ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.