برداشتن خال با سوزاندن يا ليزر؟ كدام عوارض كمتري دارد؟

۲۸ بازديد

داشتن يك خال كوچك و ظريف در كنار لب يا ابرو ممكن است نشان دهنده زيبايي باشد. اما ظاهر شدن بسياري از آنها بر روي بدن و صورت حكايت از مشكل پوستي دارد. اين مشكل با مشاهده خال روي صورتتان جدي تر مي شود. خال ها هميشه جزء اضافي صورت هستند و مي توانند براي زيبايي آزاردهنده باشند. زماني كه براي از بين بردن خال به پزشك مراجعه مي كنيد، با چندين راه و روش براي درمان خال مواجه مي شويد. يكي از روش هاي قديمي برداشتن خال با سوزاندن آن است. در مقاله زير قصد داريم به معرفي اين روش و مقايسه آن با روش جديدتر يعني ليزر آلما بپردازيم.
قبل از اينكه به روش برداشتن خال با سوزاندن آن بپردازيم، ابتدا بايد كمي در مورد خال و علل آن صحبت كنيم. خال ها ضايعات پوستي با اندازه هاي مختلف هستند و در اثر تجمع سلول هاي رنگدانه ساز ايجاد مي شوند و باعث تغيير رنگ خاصي در پوست مي شوند. خال ها به صورت انفرادي يا گروهي روي بدن و صورت ظاهر مي شوند و در افرادي كه پوست روشن دارند بيشتر ديده مي شود.

خال ها يا ضايعات پوستي به دو دسته تقسيم مي شوند: پاپول ها (ضايعات برجسته و بيرون زده) و ماكول ها (ضايعاتي كه هم سطح با پوست هستند). اين ضايعات پوستي را نيز مي توان به دو گروه مادرزادي و اكتسابي تقسيم كرد. ضايعات پوستي مادرزادي از بدو تولد در بدن و صورت بيمار وجود دارد. اما ضايعات اكتسابي با گذشت زمان ايجاد مي شوند. عوامل متعددي مي توانند باعث ايجاد خال در بدن شوند كه در زير به آنها اشاره مي شود:

  • افزايش سن
  • پوست روشن
  • وراثت و ژنتيك
  • مصرف برخي داروها
  • مواجهه با نور شديد خورشيد
  • ابتلا به برخي بيماري ها مانند ديابت

 

معرفي چند راه و روش برداشتن خال:

اشاره كرده ايم كه روش هاي خانگي و درماني متعددي براي برداشتن و برداشتن خال وجود دارد. برخي افراد تمايل دارند اين مشكل پوستي را بدون مشورت با پزشك و از طريق درمان هاي خانگي حل كنند.
اما اين يك اشتباه بزرگ است، در بيشتر موارد درمان هاي خانگي فقط باعث تشديد خال و گسترش عفونت مي شود. حقيقت اين است كه همه خال ها بايد توسط پزشك معاينه شوند و تحت نظر او درمان و برداشته شوند.

حتي اگر قصد خلاصي از شر خال را نداريد، اما متوجه تغييراتي مانند خارش، تغيير رنگ و التهاب شديد، بايد سريعا به متخصص مراجعه كنيد. علاوه بر زيبايي پوست و از بين بردن خال با ليزر، مي توانيد آن را نيز جوان سازي كنيد.

يكي از بهترين راه ها براي جوان سازي پوست استفاده از دستگاه ميكرودرم ابريژن ساندرم است. اين دستگاه توسط متخصصين ايراني توليد و توسط شركت آفا طراحي و توليد شده است. ميكرودرم ابريژن SUNDERM3 طراوت و زيبايي را به پوست شما باز مي گرداند. در ادامه قصد داريم به معرفي و مقايسه دو روش شناخته شده براي درمان و برداشتن خال بپردازيم پس با ما همراه باشيد.

معرفي قديمي ترين روش برداشتن خال;

سوختن برداشتن خال با سوزاندن يكي از قديمي ترين روش هاي درمان اين ضايعه پوستي است. اين فرآيند توسط دستگاهي به نام كاتر انجام مي شود و با كمك برق ناحيه مورد نظر را گرم كرده و خال را مي سوزاند. در بيشتر موارد، خال ها در عمق پوست قرار دارند. به همين دليل، برداشتن خال با سوزاندن آن مي تواند باعث ايجاد سوراخ يا فرورفتگي در پوست يا حتي لك شود. بنابراين بهتر است از اين روش قديمي و تا حدودي تهاجمي براي از بين بردن لكه هاي سطحي و كوچك استفاده كنيد.
پس از درمان ضايعات پوستي و جوانسازي نوبت به استفاده از دستگاه هاي لاغري غير تهاجمي مي رسد. با كمك اين دستگاه ها چندين سايز كوچك مي كنيد و به اندام رويايي خود مي رسيد. يكي از محبوب ترين ابزارهاي لاغري غيرتهاجمي، دستگاه كويتوس است كه از امواج فراصوت با شدت بالا با فركانس ۲۵ كيلوهرتز تا ۴۰ كيلوهرتز براي لاغري استفاده مي كند.

معرفي موثرترين روش برداشتن خال; ليزر تيتانيوم

از زمان ظهور ليزر سوپرانو، اين فناوري براي درمان بسياري از مشكلات پوستي مورد استفاده قرار گرفته است. ليزر يك راه عالي براي افرادي است كه نمي خواهند براي درمان مشكلات و ضايعات پوستي جراحي كنند. جراحي، جدا از هزينه بسيار بالاي آن، مي تواند باعث ايجاد اسكار و اسكار بر روي پوست شود. براي برداشتن خال با ليزر در ناحيه مورد نظر از بي حسي موضعي استفاده مي شود. پرتوهاي ليزر سپس به سلول ها و رنگدانه هاي تشكيل دهنده خال فرستاده مي شوند. با جذب اين اشعه ها توسط سلول ها، بافت خال نيز به سرعت از بين رفته و برداشته مي شود
پس از برداشتن خال با ليزر، ديگر هيچ لك يا سوراخ پوستي در خال وجود نخواهد داشت. همچنين با وجود خاصيت استريليزاسيون ليزر، احتمال عفونت بسيار كم است. همانطور كه پرتوهاي ليزر توسط خال جذب مي شود، بافت آن از بين مي رود و در نهايت خال مي سوزد. اين در حالي است كه بافت پوست مجاور خال آسيبي نمي بيند.


زمان لازم براي برداشتن خال با ليزر كمتر از 15 دقيقه خواهد بود. به طور معمول، برداشتن خال در دو يا سه جلسه انجام مي شود. روش ليزر براي از بين بردن لكه هاي كوچك و سطحي مناسب است. براي كاهش احتمال لك و لكه روي پوست. اما نكته اي كه ليزر را از ساير روش هاي درماني متمايز مي كند اين است كه مي توان از آن براي خال هاي دور چشم و پلك نيز استفاده كرد. پس از رفع لك هاي اطراف چشم مي توانيد از بلفاروپلاستي براي بازگرداندن جواني و زيبايي به چشم ها استفاده كنيد. بلفاروپلاستي در پلك هاي بالا و پايين انجام مي شود و پوست ناحيه چشم را ليفت مي كند و چين و چروك ها را از بين مي برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.