پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

انواع دیوارپوش و مزایا و معایب هریک

۱۱۸ بازديد
یکی از قسمت هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مورد توجه قرار می گیرد، دیوارپوش است. دیوار به عنوان جداکننده فضا محسوب می شود که علاوه بر این نقش می تواند عنصری تزئینی نیز به حساب آید. امروزه با استفاده از دیوارپوش های متنوع می توان نمای بسیار زیبایی را در ساختمان ایجاد کرد.
این عنصر تزئینی جذابیت خاصی به فضای داخلی می بخشد و علاوه بر زیبایی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. امروزه استفاده از روکش دیوار در ساختمان ها از محبوبیت خاصی در بین صاحبان خانه برخوردار است. آنها نه تنها در ساختمان های جدید بلکه برای بازسازی دیوارهای قدیمی نیز استفاده می شوند.
دیوارپوش باعث زیباتر جلوه دادن دکوراسیون داخلی خانه می شود. از نظر جنس و ظاهر تنوع زیادی دارند و قابلیت های خاص خود را دارند. انتخاب روکش دیوار بسته به عملکرد و ویژگی های آن متفاوت است.
به عنوان مثال میزان تردد، نوع کاربرد و ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر حریق و عایق صوتی و حرارتی از جمله عواملی هستند که در انتخاب دیوارپوش ها تاثیرگذار هستند.
دیوارپوش ها به دو دسته دیوارپوش داخلی و خارجی تقسیم می شوند. یکی از ویژگی های بارز روکش دیوار خارجی مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی مانند باران و نور خورشید است.
آجر، سنگ، ورق های کامپوزیت و ... نمونه هایی از روکش دیوارهای خارجی هستند. در عوض، دیوارپوش های داخلی تنوع بیشتری دارند و به سلیقه های مختلف پاسخ می دهند. بنابراین رقابت بین تولیدکنندگان برای ایجاد طرح های متنوع و زیبا بسیار زیاد است.
دیوارپوش ها بسته به جنسشان قیمت های متفاوتی دارند پس بهتر است قبل از خرید با انواع دیوارپوش ها و ویژگی های آن ها آشنا شوید سپس به فروشگاه ها یا نمایندگی های شهر خود مراجعه کرده و خرید کنید.با سازنده همراه باشید تا با انواع دیوارپوش داخلی آشنا شوید.

    

روکش دیوار چوبی و آجر داخلی
دیوارپوش های چوبی استحکام بالایی دارند اما برای نگهداری طولانی مدت بهتر است از روکش های مختلف برای آنها استفاده شود. این نوع دیوارپوش نیز عایق صوتی و حرارتی بوده و برای نصب آن نیازی به زیرسازی نیست.
امروزه به دلیل گرانی چوب و به منظور حفظ محیط زیست از چوب مصنوعی مانند ام دی اف در ساخت دیوارپوش استفاده می شود.
در ساخت دیوارپوش های چوبی از تخته های پهن و باریک چوبی در رنگ های مختلف استفاده می شود. این دیوارپوش را می توان به صورت عمودی و افقی نصب کرد.
دیوارپوش های چوبی را نصب کنید
برای نصب دیوارپوش چوبی ابتدا به یک پلان کلی از دیوارها نیاز داریم که بر اساس مشخصات دیوار طراحی شده باشد. در مرحله بعد، زمان کنترل سخت شدن است.
در این مرحله سطح زیر کار بررسی می شود و در صورت داشتن فرورفتگی یا برآمدگی ترمیم می شود و سپس زیر کار اجرا می شود.
در این مرحله چهار قطعه ام دی اف و نئوپان روی دیوار نصب می شود تا دیوارپوش ها به درستی روی دیوار نصب شوند. این قطعات به صورت موازی و در فواصل زمانی معین قرار می گیرند.
در مرحله آخر نوبت به نصب قطعات دیوارپوش می رسد. همچنین می توان دیوارپوش ها را بدون واسطه و بدون نیاز به زیرسازی مستقیماً روی دیوار نصب کرد.

 

   

    

  

  

 



دیوارپوش چرمی
استفاده از دیوارپوش های چرمی در لابی هتل ها، مجتمع های خرید، مجتمع های مسکونی و مهدکودک ها رایج است. این نوع دیوارپوش عایق خوبی در برابر آتش و صدا بوده و دارای طرح های سه بعدی می باشد.
روکش چرمی را نصب کنید.
دیوارپوش های چرمی به دو صورت نصب می شوند. در روش اول از چسب های صنعتی استفاده می شود که هم روی سطح مورد نظر و هم در پشت دیوارپوش اعمال می شود.در این روش پس از چسباندن می گذاریم چسب کمی خشک شود سپس روکش چرمی را با احتیاط روی دیوار می گذاریم و پس از اطمینان از درست بودن آن دیوارپوش را کاملا به دیوار می چسبانیم دیوار ایجاد فشار .
در روش دوم نیازی به استفاده از چسب های صنعتی نیست زیرا برخی از تولیدکنندگان هنگام تولید این دیوارپوش ها چسب مخصوصی را پشت آن نصب می کنند که تنها با برداشتن فویل محافظ می توان آن را به دیوار چسباند.





روکش دیوار سه بعدی
استفاده از دیوارپوش سه بعدی جلوه بی نظیری به دکوراسیون منزل شما می دهد. این دیوارپوش ها خاصیت ضد حریق دارند و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.
اگر از دیوارپوش های سه بعدی در طراحی خانه خود استفاده می کنید، از اجرای نورپردازی بی نقص غافل نشوید، زیرا نورپردازی مناسب منظره ای دیدنی ایجاد می کند.
دیوارپوش سه بعدی نصب کنید.
هنگام نصب دیوارپوش های سه بعدی ابتدا باید زیرسازی مناسب انجام شود. برای این کار سینی را در زیر پانل ها با استفاده از پیچ و رول آپ پلیت در محل مورد نظر نصب می کنیم. بعد از زیرسازی در صورت نیاز سیم کشی های مربوط به روشنایی را انجام می دهیم و سپس پانل دیوارپوش سه بعدی را می گذاریم.


روکش دیوار سنگی
امروزه استفاده از سنگ های طبیعی و مصنوعی به عنوان روکش دیوار بسیار رایج شده است. روکش دیوار سنگی برای نقاط کانونی خانه، مانند دیوار پشت تلویزیون یا اطراف شومینه استفاده می شود. از ویژگی های این دیوارپوش ها، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خراش های احتمالی خودنمایی می کند.
نصب روکش دیوار سنگی.
برای نصب روکش دیوار سنگی ابتدا چسب سیمانی را با ماله روی سطح مورد نظر بمالید. دقت داشته باشید که چسب سیمان را فقط روی قسمت کوچکی بمالید تا قبل از خشک شدن چسب فرصتی برای چسباندن سنگ داشته باشد.سپس به همین ترتیب شروع به چسباندن دیوارپوش های سنگی کنید.
برای بلند و صاف نگه داشتن سنگ های تزئینی از یک ناخن گیر استفاده کنید. همچنین می توانید از مخلوط چسب و سنگ تزئینی برای پرکردن شکاف ها استفاده کنید. برای این کار برس آغشته به این مخلوط را روی سنگ بمالید و ضربه بزنید.
سپس از پتینه و رنگ استفاده کنید تا با رنگ چسب و رنگ سنگ هماهنگ باشد. این کار را با یک تکه پارچه انجام دهید. در نهایت سیلر تولیدی را داخل سمپاش بریزید و روی سطح مورد نظر اسپری کنید.


روکش دیوار آلومینیومی
دیوارپوش های آلومینیومی از قطعات کامپوزیت آلومینیومی ساخته می شوند. ضخامت این قطعات 4 میلی متر است. این نوع دیوارپوش در انواع تک رنگ، ترکیبی و طرح دار موجود می باشد. قطعات آلومینیومی این دیوارپوش ها با چسب محکمی که در پشت آنها تعبیه شده است به راحتی به دیوار چسبانده می شوند.



نصب دیوارپوش آلومینیومی.
دیوارپوش های آلومینیومی به دو صورت نصب می شوند. در روش اول اگر سطح مورد نظر صاف و بدون فرورفتگی و برجستگی باشد، پانل های آلومینیومی مستقیماً بر روی دیوار نصب می شوند.(دیوارپوش در کرج)
در روش دوم در صورتی که سطح مورد نظر نیاز به زیرسازی داشته باشد ابتدا به وسیله پروفیل های امگا زیرسازی انجام شده و سپس دیوارپوش آلومینیومی را نصب می کنیم.

دیوارپوش کاغذی
دیوارپوش های کاغذی که معمولاً به عنوان کاغذ دیواری شناخته می شوند، در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود هستند. کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دیوارپوش، لطفاً از مطالب مرتبط با کاغذ دیواری در این سایت دیدن کنید و با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.
کاغذ دیواری نصب کنید
برای نصب کاغذ دیواری ابتدا سطح زیرین را صاف و جلا دهید.سپس دیوار را با یک لایه چسب بپوشانید. در مرحله بعد کاغذ دیواری ها را 5 سانتی متر بالاتر از ارتفاع مورد نظر برش می دهیم و پشت آن ها را با چسب آغشته می کنیم.
در مرحله بعد از گوشه دیوار شروع به چسباندن کاغذ دیواری می کنیم. ردیف ها را به درستی و در کنار هم بچینید. در مرحله آخر از یک اسفنج تمیز و مرطوب برای پاک کردن چسب های بین درزها استفاده می کنیم.




روکش دیوار پی وی سی
این نوع دیوارپوش که از PVC ساخته شده است در رنگ ها، طرح ها و ابعاد مختلف موجود می باشد. دیوارپوش پی وی سی بسیار بادوام بوده و در برابر نفوذ آب و آلودگی بسیار مقاوم است.
یکی از ویژگی های این دیوارپوش ها قابل شستشو بودن است. استفاده از دیوارپوش پی وی سی در درازمدت مقرون به صرفه است، زیرا این دیوارپوش ها عمر طولانی دارند و برای تمامی فضاها مناسب هستند.

روکش دیوار PVC را نصب کنید
برای نصب دیوارپوش پی وی سی ابتدا به یک سطح صاف نیاز داریم. بنابراین در گام اول زیرساخت ها را راه اندازی می کنیم. در مرحله بعد برای قسمت هایی که دیوار خم یا قوسی دارند شروع به قوس بندی دیوارپوش ها می کنیم.
سپس با اتصال دیوارپوش ها به یکدیگر به کمک پیچ و مهره شروع به تقویت دیوارپوش ها می کنیم. در مرحله آخر پایه را نصب می کنیم.

روکش دیوار فایبرگلاس
فایبرگلاس یا فایبرگلاس یک ماده طبیعی است که از مواد غیر سمی مانند کربنات، سیلیس، کوارتز و دولومیت تشکیل شده است. دیوارپوشی که با این نوع الیاف تولید می شود به صورت پارچه ای پر از تار و پود ارائه می شود که از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است.
فایبرگلاس یک ماده بادوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است و در اثر حرارت آسیب نمی بیند.دیوارپوش های فایبرگلاس غیر قابل اشتعال بوده و در ساختمان های مختلف با کاربری های مختلف قابل نصب می باشند.
دیوارپوش ساخته شده از الیاف ضد حریق نه تنها عنصری تزیینی برای دیوار است، بلکه سطح را در برابر عوامل مختلف مقاوم می کند. نصب این دیوارپوش بسیار آسان است و برای انواع دیوارها قابل اجرا می باشد.
یکی از مزیت های منحصر به فرد این دیوارپوش نسبت به سایر دیوارپوش ها سرعت بالای اجرا، صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در زمان و عمر طولانی می باشد. عمر مفید این محصول 20 سال می باشد و به راحتی می توان از آن در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی، بهداشتی و غیره استفاده کرد.

در تولید دیوارپوش فایبرگلاس از مواد سمی و خطرناک استفاده نمی شود، بنابراین این دیوارپوش ها سازگار با محیط زیست هستند و نه تنها برای محیط زیست بلکه برای انسان ها آلودگی ایجاد نمی کنند.

علاوه بر این، این دیوارپوش نوعی پوشش ضد آب بوده و بهترین گزینه برای فضاهای مرطوب است زیرا امکان رشد قارچ، کپک و حشرات بر روی الیاف آن وجود ندارد.

به دلیل وجود الیاف شیشه در ساختار این پوشش ها می توان آنها را به عنوان عایق صوتی در نظر گرفت. روکش دیوار فایبرگلاس عایق خوبی برای کاهش صدا و جلوگیری از انتقال صدا به ساختمان مجاور است. این محصول علاوه بر عایق صدا، عایق حرارتی نیز محسوب می شود و از انتقال حرارت و شعله جلوگیری می کند.


بیشتر بخوانید:
دیوارپوش های آکوستیک و قیمت دیوارپوش
این پوشش برای فضاهایی مانند سالن اجتماعات، آمفی تئاتر و به طور کلی مکان هایی که نیاز به جذب صدا دارند مناسب است. آسترهای آکوستیک از پارچه های پلی استر و الفین ساخته می شوند.

دیوارپوش های آکوستیک نصب کنید
برای نصب روکش آکوستیک ابتدا دیوار مورد نظر را اندازه بگیرید. سپس پانل دیوار را برش دهید. مراقب باشید که پوشش آکوستیک را مستقیماً روی دیوار نصب نکنید تا آسیبی به دیوار وارد نشود. برای این کار به پانل های دیواری نیاز دارید.

در مرحله سوم برش فوم آکوستیک را شروع کرده و سپس آن را روی پانل های دیواری نصب کنید. برای این کار می توانید از ناخن و چسب استفاده کنید.

پانل بتنی
پانل های بتنی با قالب های مختلف در طرح ها، رنگ ها و اشکال مختلف تولید می شوند. این پانل ها تخت یا سه بعدی بوده و ضخامتی در حدود 4 میلی متر دارند و برای نصب آنها از چسب استفاده می شود.

  


مکان های مختلف برای نصب دیوار پوش در ساختمان.

دیوار راهرو خانه را می پوشاند
طراحی ورودی خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در طراحی این قسمت می توان از انواع دیوارپوش ها به بهترین شکل استفاده کرد. اگر سقف ورودی شما کوتاه است، نصب روکش دیواری عمودی می تواند به بلندتر نشان دادن آن کمک کند. نصب افقی دیوارپوش ها نیز می تواند در نمایش طولانی تری راهرو موثر باشد.(تولید کننده دیوارپوش)

دیوارپوش اتاق نشیمن
پوشش دیوار در اتاق نشیمن بسیار مهم است. در اتاق نشیمن می توانید از دیوارپوش استفاده کنید و در کنار هم نقاشی کنید. برای مثال می توان دیوار پشت تلویزیون را با دیوارپوش های آجری یا سنگی تزئین کرد و برای دیوارهای دیگر از کاغذ دیواری استفاده کرد.

ماربل شیت، هر آنچه باید بدانید

ماربل شیت، طراحی ساختمان‌های لوکس

ماربل شیت

آشنایی با ویژگی‌ها و کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

چگونه با ماربل شیت نمای داخلی زیبا بسازیم؟

هر آنچه که باید درباره ماربل شیت بدانید

آشنایی با سنگ ماربل شیت

هر آن چیزی که باید درباره دیوارپوش ها بدانید

توضیحاتی در مورد ماربل شیت

راهنمای خرید ورق های ماربل شیت +قیمت

ماربل شیت نسل جدید دیوارپوش های دکوراسیون داخل

چرا ماربل شیت بهتر است از دیوارپوش های سنگی است؟

بکارگیری ماربل شیت برای دیوارپوش و سقف کاذب

ماربل شیت نوع جدیدی از دیوارپوش

 

1ap 2ap 3ap

 

سنگ مصنوعی ماربل شیت

دیوارپوش | قیمت و خرید انواع دیوارپوش پی وی سی مدرن آذران

آموزش مباحث مربوط به بیتکوین

چرایی اهمیت آموزش ارز دیجیتال در دنیای امروز

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟ معرفی انواع آن و شرح مزایا و معایبش

سنگ ماربل شیت

سنگ مرمر پی وی سی

روکش دیوارپوش کامپوزیت

پوستر دیواری سه بعدی

خرید کفپوش pvc و مزایای آن

طراحی و بازسازی خانه

پارتیشن PVC

سقف کاذب چیست

استون شیت

سنگ مصنوعی

ورق ماربل شیت

قیمت آجر داخلی

خرید دیوارپوش

انواع دیوارپوش

ابزارهای پلی اورتان

سقف کاذب البرز

آجر داخلی

ماربل شیت

سقف کاذب

دیوارپوش

دیوارپوش پی وی سی

ماربل شیت

بازسازی خانه

دیوارپوش چیست؟

بازسازی خانه

ماربل شیت

دیوارپوش چیست؟

سقف کاذب

دیوارپوش

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

پارتیشن شیشه ای

ماربل شیت

کاربرد سقف کاذب

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟ معرفی انواع آن

پی وی سی ماربل شیت

ماربل شیت طرح چوب

تولید کننده دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش

استون شیت

دیوارپوش های ام دی اف

کاربرد سقف کاذب چیست

آجر دکوراتیو

ماربل شیت PVC

سقف کاذب کناف

دیوارپوش چیست

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟ معرفی انواع آن و شرح مزایا

دیوارپوش

سقف کاذب

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

پارتیشن شیشه ای

ماربل شیت

سنگ مرمر

کاربرد دیوارپوش ماربل

دیوارپوش ماربل شیت

بازسازی دکوراسیون داخلی

پارتیشن شیشه ای

استون شیت

سقف کاذب

دیوارپوش

تولید کننده ماربل شیت

انواع دیوارپوش

سقف کناف

فروش دیوارپوش در تهران

دیوارپوش

ماربل شیت

آجر داخلی

اسلب های ماربل

ماربل شیت و قیمت ماربل شیت

کالکشن دیوارپوش کامپوزیت و فایبرگلاس

دیوارپوش آجر پلیمری

بازسازی خانه

سقف کاذب پلاست

ورق ماربل شیت

دیوارپوش پی وی سی

بازسازی خانه

ورق ماربل شیت

با مزایا و معایب ورزش ای ام اس EMS به طور کامل آشنا شوید

دیوارپوش

دیوارپوش ها

سنگ مصنوعی ماربل شیت

دیوارپوش تاپشیت

بازسازی ساختمان

پارتیشن شیشه ای

استون شیت

ماربل شیت

دیوارپوش

سقف کاذب

سنگ مصنوعی ماربل شیت

دیوارپوش تاپشیت

مزایای استفاده از دیوارپوش

ماربل شیت(سنگ مصنوعی) چیست؟

سقف کاذب چیست؟

انواع دیوارپوش و مزایا و معایب هریک

سنگ مصنوعی ماربل شیت

نصب ماربل شیت

بازسازی دکوراسیون داخلی

پارتیشن شیشه ای

استون شیت

ماربل شیت

سقف کناف

انواع دیوارپوش و مزایا و معایب هریک
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.